Vanliga frågor och svar om Beyond Private Maldiverna

Vad gäller kring reseförsäkring och avbeställningsskydd?

Vi erbjuder en separat reseförsäkring via Gouda där vi rekommenderar att ni även tecknar ”semestergaranti”-tillägget. Detta kan göras fram till avresa. Ni bör även kontrollera att ni har ett fullgott avbeställningsskydd via er hemförsäkring eller betalkortföretag som gäller vid avbokning på grund av sjukdom innan avresa. Kontrollera att de inte har undantag för pandemier! Vi erbjuder en separat avbeställningsförsäkring via Gouda som man fortfarande kan teckna innan slutbetalning av resan. 

Är avgången med Beyond Private garanterad?

Ja, dock reserverar vi oss för händelser som klassas som force majeure eller händelser som står utanför vår kontroll.


Vilka är flygtiderna?

Torsdag 24/2 Stockholm/Arlanda–Male
Avresa: klockan 18:50 | Ankomst: klockan 08:40 +1 (lokal tid)
Söndag 6/3 Male–Stockholm/Arlanda
Hemresa: klockan 13:05 | Ankomst: klockan 19:45 (lokal tid)

Hur lång är flygtiden?

Flygtiden är cirka 9 timmar nonstop.

Hur mycket bagage är tillåtet?

Economy Class = 30 kg incheckat bagage samt 7 kg i handbagage per person.

Business Class = 30 kg incheckat bagage samt 7 kg i handbagage per person.

*Om hotelltransfern sker med sjöflygplan är det endast tillåtet att ta med 20-25 kg bagage per person oavsett biljettklass. Fråga oss för mer information.

Är det möjligt att uppgradera till Business Class?

Nej, i dagsläget är Business Class fullbokat.

Ingår Fast Track om jag reser i Business Class?

Nej.

Kan man ansluta från andra flygplatser?

Nej.

Kan man boka specifika sittplatser ombord?

Seating är redan gjord familjevis.

Kan man boka en babysäng?

Ja, det finns ett begränsat antal sittplatser med barnsängar för spädbarn.

Finns det underhållning ombord?

Ja. Alla resenärer har tillgång till Qatar In-Flight Entertainment med ett stort urval av filmer, serier och musik.

Finns det Wi-Fi på planet?

Ja, mot en kostnad i både Economy och Business Class.

Ingår måltider och drycker?

Ja, alla måltider och drycker ingår  enligt reseklassen.

Vad gäller för nötallergiker?

Eftersom det med säkerhet kommer att finnas nötallergiker ombord, serveras inga jordnötter under flygresan. Alla passagerare ombeds undvika jordnötter ombord. 

Tjänar man Q-miles på flyget?

Nej. Flygplanet är en privatcharter och omfattas inte av Q-miles.

Har man tillgång till lounge?

Nej, dock erbjuder de flesta hotellen en välkomstlounge på Maldivernas flygplats.


Vad har Maldiverna för inresekrav?

Just nu krävs ett negativt PCR test som inte är äldre än 96 timmar (räknat från avresa från Arlanda) för alla resenärer från 1 års ålder oavsett om man är fullvaccinerad eller inte samt en hälsodeklaration, för alla. Mer information hittar du här 

Passen måste vara giltiga minst 1 månad efter hemkomst från resan.

Inget visum krävs för svenska medborgare.

Finns det krav på vaccin?

För närvarande råder inga vaccinationskrav för att resa till Maldiverna. Vi följer detta noggrant och meddelar er eventuella ändringar.

Vilka avbokningsregler gäller om jag eller någon i mitt ressällskap testar positivt inom 96 timmar före avresa?

Avbokningskostnaden är 100%. Se över era hem- och kortförsäkringar och se att de täcker kostnader vid eventuell avbokning på grund av sjukdom.

Finns det krav på munskydd ombord?

Sedan den 1 oktober tillämpas följande regler men de kan komma att ändras: Alla besättningsmedlemmar ombord bär masker, visir och handskar. Munskydd måste bäras under hela resan förutom när du äter eller dricker.

Flygplanets HEPA-luftfiltreringssystem tar bort 99,97 av alla viruspartiklar i luften.

Blir vi testade vid ankomst vårt hotell?

Vissa hotell har säkerhetsprotokoll som innebär att man även måste testa sig vid ankomst. I väntan på svaret måste man stanna i villan under ett par timmar. 

Vad händer om man blir sjuk och testar positivt (utan att läkarvård krävs)?

Om man bli sjuk på plats eller visar symptom blir man testad. Om man testar positivt blir man satt i karantän minst 7 dagar och tills man testar negativt. Kontrollera att era försäkringar täcker eventuella merkostnader som kan uppstå i samband med sjukdom. Vi förmedlar Gouda Reseförsäkring om ni behöver ett komplement.

Har hotellet speciella ”karantänspriser”?

Ja.

Kräver hotellen att gästerna har munskydd?

Vissa hotell har inga krav, medan andra kräver användning av munskydd när du rör dig i utvalda inomhusområden till exempel restauranger och spa.

Vad händer med resten av resesällskapet om en av oss testas positivt?

Om någon i familjen testar positivt måste hela sällskapet isolera sig i minst 5 dagar.

Testas vi inför hemresa?

Nej, man behöver inte testas sig för inresa till Sverige.

Vad händer om Travel Beyond går i konkurs?

Travel Beyond har ställt nödvändiga garantier till Kammarkollegiet enligt resegarantilagen. Läs mer under Allmänna villkor.

Vad händer om resan ställs in?

Den här resan omfattas av paketreselagen och Travel Beyond erbjuder full återbetalning om resan ställs in på grund av reseavrådan eller om Maldiverna inte tillåter inresa.

 

Travel Beyond önskar er en trevlig resa!

Nyhetsbrev

Få förmånliga erbjudanden, inbjudningar och reseinspiration direkt till din inkorg.