Vanliga frågor och svar om Beyond Private Maldiverna

Vad gäller kring reseförsäkring och avbeställningsskydd?

Vi erbjuder en separat reseförsäkring via Gouda där vi rekommenderar att ni även tecknar ”semestergaranti”-tillägget. Detta kan göras fram till avresa. Ni bör även kontrollera att ni har ett fullgott avbeställningsskydd via er hemförsäkring eller betalkortföretag som gäller vid avbokning på grund av sjukdom innan avresa. Kontrollera att de inte har undantag för pandemier! Vi erbjuder en separat avbeställningsförsäkring via Gouda som man fortfarande kan teckna innan slutbetalning av resan. 

Är avgången med Beyond Private garanterad?

Ja, dock reserverar vi oss för händelser som klassas som force majeure eller händelser som står utanför vår kontroll.

Vad händer om Travel Beyond går i konkurs?

Travel Beyond har ställt nödvändiga garantier till Kammarkollegiet enligt resegarantilagen. Läs mer under Allmänna villkor.

Vad händer om resan ställs in?

Den här resan omfattas av paketreselagen och Travel Beyond erbjuder full återbetalning om resan ställs in på grund av reseavrådan eller om Maldiverna inte tillåter inresa.


Vilka är flygtiderna?

Torsdag 24/2 Stockholm/Arlanda–Male
Avresa: klockan 18:50 | Ankomst: klockan 08:00 +1 (lokal tid)
Söndag 6/3 Male–Stockholm/Arlanda
Hemresa: klockan 12:00 | Ankomst: klockan 16:50 (lokal tid)

Exakta tider meddelas två veckor före avresa.

Hur lång är flygtiden?

Flygtiden är cirka 9 timmar nonstop.

Hur mycket bagage är tillåtet?

Economy Class = 30 kg incheckat bagage samt 7 kg i handbagage per person.

Business Class = 30 kg incheckat bagage samt 7 kg i handbagage per person.

*Om hotelltransfern sker med sjöflygplan är det endast tillåtet att ta med 20-25 kg bagage per person oavsett biljettklass. Fråga oss för mer information.

Är det möjligt att uppgradera till Business Class?

Nej, i dagsläget är Business Class fullbokat.

Kan man ansluta från andra flygplatser?

Nej.

Kan man boka specifika sittplatser ombord?

Ja – specifika önskemål behandlas i turordning utifrån bokningsdatum och meddelas när färdhandlingarna skickas ut ca 14 dagar före avresa.

Kan man boka en babysäng?

Ja, det finns ett begränsat antal sittplatser med barnsängar för spädbarn.

Finns det underhållning ombord?

Ja. Alla resenärer har tillgång till Qatar In-Flight Entertainment med ett stort urval av filmer, serier och musik.

Finns det Wi-Fi på planet?

Ja, mot en kostnad i både Economy och Business Class.

Ingår måltider och drycker?

Ja, alla måltider och drycker ingår  enligt reseklassen.

Är det möjligt att beställa specialmat ombord?

Ja, meddela oss era önskemål senast 14 dagar före avresa.

Vad gäller för nötallergiker?

Eftersom det med säkerhet kommer att finnas nötallergiker ombord, serveras inga jordnötter under flygresan. Alla passagerare ombeds undvika jordnötter ombord. 

Tjänar man Q-miles på flyget?

Nej. Flygplanet är en privatcharter och omfattas inte av Q-miles.

Har man tillgång till lounge?

Nej, dock erbjuder de flesta hotellen en välkomstlounge på Maldivernas flygplats.


Vad har Maldiverna för inresekrav?

Just nu krävs ett negativt PCR test som inte är äldre än 96 timmar (räknat från avresa från Arlanda) för alla resenärer från 1 års ålder oavsett om man är fullvaccinerad eller inte samt en hälsodeklaration, för alla. Mer information hittar du här 

Passen måste vara giltiga minst 6 månader efter hemkomst från resan.

Inget visum krävs för svenska medborgare.

Finns det krav på vaccin?

För närvarande råder inga vaccinationskrav för att resa till Maldiverna. Vi följer detta noggrant och meddelar er eventuella ändringar.

Vad händer om jag testar positivt för Covid-19 strax före avresa?

Se avbokningsregler på din bekräftelse. Viktigt att se över dina privata avbeställningsförsäkringar och att de täcker pandemi.

Finns det krav på ansiktsmask ombord?

Sedan den 1 oktober tillämpas följande regler men de kan komma att ändras: Alla besättningsmedlemmar ombord bär masker, visir och handskar. Ansiktsmask måste bäras under hela resan förutom när du äter eller dricker.

Flygplanets HEPA-luftfiltreringssystem tar bort 99,97 av alla viruspartiklar i luften.

Kräver hotellen att gästerna har ansiktsmask?

Vissa hotell har inga krav, medan andra kräver användning av en mask när du rör dig i utvalda inomhusområden till exempel restauranger och spa.

Travel Beyond önskar er en trevlig resa!

Nyhetsbrev
Ta del av våra erbjudanden, inbjudningar och reseinspiration via e-post och/eller telefon.